Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik in Windows 8 of in het Start8 programma de "zoek in computer" functie vinden?

ik heb een kleine tablet laptop voor internet 2dehands aangekocht maar mis de funtie "zoek in deze computer" functie waarmee ik in Windows Xp zo gemakkelijk bestanden en of mappen snel terug te vinden waren door invoeren van een naam of woord.
met de Apps van Windows 8 kan ik er niet uit geraken...
ook niet met de gedownloade Start8 met funties van Windows 7 vind ik dit niet.

9 jaar geleden
in: Software
790

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit is in windows 8 nog veel simpeler en beter dan met xp. Je moet de windows knoppen indrukken en dan de letter q indrukken. De windows knop vind je links onderin je toetsenbord, te herkennen aan het windows logo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanvullend, je kan ook met je muis naar de rechterkant van het scherm, dan verschijnt vanzelf een verticale balk waarop je een vergrootglas ziet. Daarop klikken en je komt ook bij de zoekfunctie.
De Windows-knop indrukken en beginnen met het typen van je zoekopdracht. Als je al in het startmenu bent, kan je al gelijk typen.

Tijdens het typen komen er automatisch resultaten tevoorschijn. Als je op 'Enter' drukt komt er een uitgebreider venster.

Toegevoegd na 42 minuten:
Startmenu = startscherm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om windows 8, dat heeft geen startmenu, dus je advies gaat niet op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt. Ik bedoelde eigenlijk ook het startscherm.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding