Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De printqueue blijft regelmatig hangen. De printopdracht blijft dan oneindig lang spoolen (wat dat ook moge zijn). Wat kan de oorzaak zijn?

Het is alleen op te lossen door alle printopdrachten te cancellen en de print spooler service te herstarten, of de PC te herstarten.
Maar wat kan nu de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een bron gevonden die misschien wat nuttigs bevat:

- het is mogelijk dat je schijfruimte tekort komt
- je zou bij de 'printer properties' kunnen zeggen dat het document direct moet worden uitgeprint (in plaats van gebruik te maken van de 'spool' die blijkbaar fungeert als een soort cache).
- ik zie dat je via extern bureaublad werkt, ergens anders las ik volgens mij iets over lokaal opslaan van bestanden ipv via netwerk printen. Zou dat wat op kunnen lossen voor je?

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook hier een min, ik ben benieuwd waarom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vond iemand 't een te vaag antwoord.
Enfin, 't enige antwoord - ik wil mijn 3 punten terug, dus krijg jij er 10 :). Ter info: ik heb dat minnetje niet gegeven.
Verder komt 't trouwens veel voor dat iemand per ongeluk op 't verkeerde duimpje klikt, omdat GV 't vertikt om de duimpjes optisch de verduidelijken (pols lijkt een 1) en meer van elkaar te laten verschillen (zoals door kleur, formaat, afstand).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding