Waar kan ik het logboek van foutmeldingen vinden in Windows 7?

Het beeldscherm van mijn laptop vloog vanochtend ineens uit. Toen ik mijn laptop opnieuw startte kwamen er groene strepen op en kreeg ik om de seconde wel normaal beeld afgewisseld met die groene strepen en zwart beeld. Ik ben naar de computer reparateur geweest en die zei dat het aan mijn monitor lag. We hadden de laptop ook aangesloten op een andere monitor en daar deed ie het wel. Toen ik echter thuiskwam sloot ik een andere monitor aan en toen deed de monitor van mijn laptop het ineens wel. Er kwam ook een foutmelding dat ongeveer zou luidde: 'de videokaart (...) windows heeft de fout hersteld. In mijn enthousiasme heb ik het te snel weggeklikt. Kan ik ergens die foutmelding zien en mijn 2e vraag is: weet iemand wat er aan de hand was?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Klik op start-uitvoeren en tik eventvwr in. Onder Windows logs - systeem staat je foutmelding.

Rechtermuistoets op 'My Computer' en dan management aanklikken, komt met oa ook in de event vieuwer.

Waarschijnlijk een driver probleem, maar het kan ook zijn dat er een los kontakt in je beeldscherm zit.

Toegevoegd na 1 dag:
Als je op nvlddmkm windows 7 download driver in google zoekt, zie je dat er meer mensen met hetzelfde probleem zitten. Het zou opgelost kunnen worden met een Microsoft patch, een nieuwe driver voor je grafische kaart of zelfs door een nieuwe grafische kaart.

Het zou ook door een patch kunnen komen, waardoor de huidige driver niet meer werk. In dat geval kun je binnen een paar dagen meestal wel een actuele driver passend voor grafische kaart downloaden en installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk kan die eerste monitor het beeld signaal van je computer niet aan. Te hoge resolutie / te hoge Hrz signaal.

Open Event Viewer by clicking the Start button , clicking Control Panel, clicking System and Maintenance, clicking Administrative Tools, and then double-clicking Event Viewer.‌ If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.