Hoe kan ik een word a2 naar pdf of foto converteren?

Ik heb een Word document met als pagina instellingen: de formaten van een A2. Nu wilde ik dit converteren naar een pdf of een foto zodat het naar de drukker kan. Alleen krijg ik telkens maar een klein deel van het volledige document te zien op pdf. Weet iemand hoe ik de volledige poster met alles tekstvakken en foto's op een normaal pdf bestand of foto krijg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als het gedrukt moet worden in goede kwaliteit moeten de afbeeldingen minimaal een resolutie van 300 dpi hebben. Een pdf bestand moet je zo aanmaken dat de afbeeldingen niet worden gecomprimeerd (Pdf-instellingen). Het beste resultaat krijg je met software van Acrobat. Gebruik je een pdf-printer, dan moet je wel zorgen voor de juiste printerinstellingen (oa A2, anders mis je een deel. Of je gebruikt de optie "fit to page", maar dan weer verlies van kwaliteit. Recente versies van WORD kunnen ook zelfstandig pdf's aanmaken. Overleg evt. met de drukker wat hun eisen zijn, misschien kun je het Word-document aanleveren in het .docx formaat, een op XML gebaseerde standaard.

Ik heb 2 mogelijkheden uitgetest: 'Bewaar als pdf' of 'Afdrukken' en dan kiezen voor een virtuele pdf-printer. in beide gevallen krijg ik de mogelijkheid om dan het formaat van het document nogmaals aan te passen. In beide gevallen lukt het om het A2-formaat helemaal in beeld te krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100