Welke printer kan zonder marges printen?

Wat ik hiermee bedoel is dat wanneer ik een balk wil printen over de gehele breedte van een a4tje, deze aan de zijkanten worden afgekapt.

Of heb je daar speciale software voor nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Al mijn HP printers konden indien als zodanig ingestelt de volle papiergrote afdrukken...

Ligt er maar net aan welke opdracht je voor het printen geeft. Lijkt mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Aflopend printen", dat bedoel je namelijk, is iets waar printerfabrikanten nogal huiverig voor zijn: de rol wordt namelijk vies waar geen papier zit.

Om een beetje fatsoenlijk "te registeren" (op meerdere pagina's zodanig afdrukken dat je ze over elkaar heen kunt leggen zonder dat je verschil zit) is het bij de consumentenprinters noodzakelijk om aan papierbegeleiding te doen, de grijper aan de bovenzijde natuurlijk, maar ook door plastic stripjes aan de zijkanten. Papier moet recht door de printer natuurlijk.

De meeste printers echter kunnen softwarematig in de breedte tot "Letter" printen, en in de hoogte tot "A4 long", 2 standaardmaten.

De truuk is (en nu kom ik tot m'n antwoord, maar dan weet je in ieder geval hoe het werkt):

Stel de papierafmeting iets breder in (dus voor A4 bv. 22 x 31) en leg het papier niet tegen de geleiders maar in het midden (beetje frutsen, maar met wat oefening lukt het wel): de zijkanten kun je zo aflopend maken, de onderkant ook, alleen de bovenkant blijft door het grijpertje een probleem...

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn canon kun je instellen "afdrukken zonder marges".
Dit werkt prima. Alleen kun je - en dat is waarom fabrikanten het liever niet doen - vlekken krijgen op de andere kant van het papier, of erger, inkt in de printer.