Als ik mijn geheugen vervang (PC), kan ik het oude geheugen dan laten zitten of beter verwijderen?

Ik heb net nieuw werkgeheugen voor mijn pc gekocht. Nu heb ik ooit eens gehoord dat je het oude geheugen beter kan verwijderen . is dit waar?

Het oude geheugen is 2 x 1 GB DDR2 met een kloksnelheid van 533Mhz.

Mijn nieuwe geheugen is 2 x 2 GB DDR2 met een kloksnelheid van 800Mhz. Ik heb 4 aansluitingen.

Bijplaatsen of vervangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Omdat je nieuwe geheugen sneller is moet je het oude verwijderen.
Anders blijft de snelheid gelijk, nml de oude.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Afhankelijk kan van je OS kan je maar 3 gb gebruiken. Maar ik zou sowieso vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zelf zou het recente geheugen alleen gebruiken, meestal werkt het nieuwe en oude geheugen niet altijd heel erg lekker samen of word je systeem er niet sneller van.

Je kan het natuurlijk ook gewoon testen, met het oude en zonder het oude geheugen.

werkt het sneller dan heb je mazzel, werkt het niet sneller dan weet je dat je je oude geheugen weer moet verwijderen.