Hoe kan ik extra werkgeheugen(RAM) toevoegen aan deze laptop?

Beste leden van goeievraag.nl. Ik heb sinds kort een laptop gekocht.Het is de Acer 5750G.Dit is de site waar ik m heb gekocht( voor de specs etc.)

http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/laptops/laptops/acer-aspire-5750g-32354g32mn-laptop/C31_6F4_F41_745799/?MK=143798&PRmin=355&PRmax=1880&KAPRmin=35500&KAPRmax=1

Er staat::

Geheugen: 4 GB DDR3 RAM (4 GB)
- Maximaal geheugen / aantal slots: 8GB DDR3 RAM / 2 slots

Er zit 4 gb RAM op.Maar nu snap ik het niet.Moet ik in de winkel 4 GB RAM halen en het in de laptop doen zodat ik 8 Ram heb? Het zou fijn zijn als er iemand zou kunnen uitleggen hoe ik nu mijn ram van 4 naar 8 kan vergroten.
En als u een site erbij zet waar ik er een kan kopen zou dat heel fijn zijn. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Het beste antwoord

Er zitten 2 geheugenslots in je laptop. Eén daarvan is gevuld met een stripje van 4 Gb, die ander is dus nog leeg.
http://www.laptopshop.nl/product/179995/acer-aspire-5750g-32354g32mn.html#product_specifications

Dat andere slot kan je gewoon volzetten met nog een geheugenbankje van 4 Gb (ca. 30 euro):
http://www.laptopshop.nl/accessoire/179995/28644/acer-aspire-5750g-32354g32mn.html

Let wel als je Windows 32 bits draait moet je een "more than 4 Gb -patch" installeren (software). Windows ziet nl. maar 3.2 Gb.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.pallab.net/2009/12/30/enable-more-than-4gb-memory-in-windows-vista-7/

Misschien verschijnt het in het Russisch of Duits, maar het werkt wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je er een usb geheugenkaart in doet, kun je de geheugen die erop staat gebruiken als RAM. als je hem erin stopt krijg je als het goed is een ´automatisch afspelen´ menu, en onderaan staat ´de computer versnellen met Windows ReadyBoost. dus als je een 4 GB geheugenkaart hebt kun je die gebruiken om 4 GB meer ram geheugen te krijgen
ik hoop dat dit geholpen heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is bij lange na niet zo snel als echt werkgeheugen.