Is het normaal dat het branden van een dvd zo lang duurt?

Ik wil een dvd branden van foto's en filmpjes van onze vakantie omdat deze niet allemaal op een cdrom passen. Maar alleen al over het coderen doet ie ruim anderhalf uur voordat er uberhaupt nog maar wat op de dvd schijf wordt gebrand. Het branden doe ik met de windows 7 functie. Gisteren liep ie vast mij 70.5% en toen was ie al bijna anderhalf uur aan het coderen geweest. Duurt dit altijd zo lang? Zo belachelijk veel staat er nu ook weer niet op.

Toegevoegd na 57 seconden:
mij=bij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

neen, afhankelijk van de snelheid van de brander duurt het hier max. 30 min. Als de DVD beschadigd is kan hij ook blijven haperen en duurt het daarom langer ?

probeer eens andere brander software te gebruiken. Ik gebruik infrarecorder en die is best goed en gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, alvast een +. Maar misschien een domme vraag, maar welke versie moet ik hebben voor downloaden? Ik zie geen Windows 7 ertussen staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de versie 0.5 kan je gewoon gebruiken onder windows 7.
(vanaf versie 4.32) tip : er bestaan ook portable versions die je gewoon kan draaien zonder te installeren. Zip archive (portable version, 3.98 MiB)
Zip archive (portable x64 version, 3.79 MiB) Enkel uitpakken en starten !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super! In nog geen tien minuten was het klaar. +10

Andere antwoorden (1)

Ben je toevallig met een programma bezig zoals windows movie maker?
Het duurt inderdaad heeeeeel erg lang eer dat dit programma klaar is met branden, dat coderen duurt zo lang. Maar als hij dan ook nog mislukt is heel zuur! Kijk even of je hem ook goed om laat zetten naar dvd (niet dat er nog ergens cd staat aangevinkt ofzo) Kijk naar je brandsnelheid en zet deze wat lager. En ik weet niet welke dvd's je gebruikt. Probeer nieuwe schijfjes van Verbatim of Philips., Ook een tip brand even wat anders met Nero om te kijken of het niet aan je brander ligt. Heel veel succes! Er zijn ook andere programma's die je eens kunt bekijken om een diashow te maken.