Hoe erg zal de performance verbeteren n.a.v. de volgende uitleg?

Ik ga een nieuwe laptop kopen en ik was benieuwd hoe erg de performance zal gaan verbeteren. Is het mogelijk om hier een reëele schattig van te doen?

Ik draai nu:
Windows 7 32Bit
Intel Core²duo (T7300) @ 2,0Ghz
2GB DDR2 RAM
Nvidia Geforce 256 GB (8400MS)
HDD @ 5400 RPM

Ik ga naar:
Windows 7 64bit
Intel I7 2630QM Quad @2.0 ghz
8GB DDR 3 RAM
Nvidia Geforce 1024 exclusive MB (GT 540)
HDD @ 7200 RPM

Hoever zal mijn performance verbeteren, bijvoorbeeld met als voorbeeld een spel zoals World of Warcraft / CoD, wanneer ik bij exact dezelfde grafische instellingen op het oude systeem een FPS van 22 heb, wat zal die ongeveer worden bij de nieuwe configuratie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je een laptop om te gamen? Houd je oude laptop aan voor bv (school)werk, of als je heen en weer moet. Een normale computer kost minder en is goedkoper te upgraden. Zeker voor een game computer is dat iets wat toch vrij regelmatig moet als er weer nieuwe spellen met weer betere grafische effecten uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb lopen zoeken naar iets beters/goedkopers maar dit is echt een goeie keuze.

Antwoorden (3)

Je gaat een zeer grote verschil merken. De nieuwe pc zal ongeveer 10x beter presteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 keer beter? Je bedoelt een fps van 220? Sorry, maar dat klopt natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag blij zijn als je met je nieuwe systeem 30fps haalt.
Ik zou mijn geld in mijn zak houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10x beter in het algemeen. Qua fps dat is moeilijk te zeggen. Er zijn veel factoren die meespelen.
Alle hardware is in het nieuwe systeem veel sneller. Ook de HDD heeft een veel hogere lees/schrijf snelheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AdrieK, waarom zo negatief? Kan je specificeren wat er slecht is, of waarom ik mijn geld in mijn zak moet houden? Het is voor mij niet mogelijk om een kast te kopen aangezien ik de laptop voor een multimedia opleiding ga gebruiken en de laptop heen en weer moet nemen.
Het zal wel veel beter worden, 2x zo goede processor, 4x zoveel RAM, veel betere videokaart. Precieze fps kan ik je niet geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schat dat je het verschil erg gaat merken bij gamen. De processor is veel steviger, je hebt een stuk sneller en meer werkgeheugen maar vooral de videokaart doet 't hem. Mijn voorspelling (En ik ben daar zo goed als zeker van) is dat je WoW op maximale setting zeer vloeiend kan draaien. En voor CoD denk ik dat je alles maximaal kan zetten. (Behalve Anti-Aliasing, zet die maar op 4x) en dan speel je nog met 50 FPS of meer.

Mooie Specificaties! Je laptop heeft geen zwakke schakel alles is het neusje van de zalm.

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar als het enigsinds mogelijk is zou ik echt een 27'' scherm kopen:

http://www.bol.com/nl/p/computer/samsung-p2770fh-27-inch-breedbeeldscherm/9000000010930425/index.html#product_description

En een snelle game pc http://gamepc.nl/amd-game-pc
(Met deze pc draai je elk spel erg goed, waarschijnlijk maxed out)

En je zit veel lekkerder te gamen.

Laptops zijn nooit echt voor gamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt heel erg goed! :) Maar ik ga een opleiding Multimedia Design doen en heb daar een laptop voor nodig (om heen en weer mee te nemen) dus ik stop al mn geld in een zo goed mogelijke laptop (Sony Vaio High End F series) en probeer daar het beste uit te halen. Eventueel dat ik wel een groot scherm ga halen, maar een kast doe ik niet. Vraag tussendoor: Waarom een AMD PC? Amd in mijn ogen is slecht en onbetrouwbaar (Presteert minder en oververhit veel sneller)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm "Laptops zijn nooit echt voor gamen" daar ben ik het niet zo mee eens eerlijk gezegd.
Er zijn speciale laptops die juist gemaakt zijn óm te gamen (zie linkje). Vooral voor LAN parties en e-sports zijn ze bijzonder geschikt. Maar als je bedoeld dat je in het algemeen beter een desktop PC kan kopen om games mee te spelen dan ben ik het wel met je eens. Voor het geld dat je spendeert aan een game laptop zal je eigenlijk altijd een net iets betere desktop PC kunnen kopen. Mobiliteit voor een computer kost gewoon geld kan je zeggen :) http://computers.toptenreviews.com/gaming-laptops/ Dat linkje kan je misschien ook gebruiken om je eigen nog te kopen laptop mee te vergelijken. De reviews zijn redelijk uitgebreid. Dan weet je een beetje wat je gaat kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Blackvibes, Ja je kunt dat scherm ook op je laptop aansluiten. Als je dan in je laptop insteld dat er niets gebeurt als je je klep dicht doet dan kun je je laptop (met usb toetsenbord en muis) gewoon als computerkast gebruiken. En AMD is werkelijk prima. Een stuk goedkoper en makkelijk over te clocken. Het is meer rechtoe rechtaan dan intel. En als je goed zoekt zitten er echte krachtpatsers van processors bij. En als je grafische bewerkingen uit gaat voeren op je laptop raadt ik je aan een laptop met een groot scherm te nemen. (17''+) @ tazzman, met niet geschikt voor gamen bedoel ik inderdaad dat het duurder is, maar ook dat je minder lekker achter een laptop zit dan achter een computer. Het scherm is te klein en het toetsenbord zit te dicht bij je scherm. Ook kun je onderdelen bij een pc makkelijker vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@curiousone
Yep klopt inderdaad. Gamen op een laptop vereist eigenlijk altijd een apart keyboard en muis. Een apart beeldscherm is een kwestie van smaak vaak. Ook kan je een goede standaard kopen waar je je laptop in kan zetten (hierdoor komt het beeldscherm in een stand die vergelijkbaar is zoals een standaard monitor)
Monitoren overigens zijn vrij goedkoop te krijgen. Voor een euro of 150 heb je al 23 inch tegenwoordig (LG bijv.)