Wat is het voordeel voor een normale gebruiker van DVI ten opzichte van RGB/VGA?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

In theorie kan je veel scherpere en sneller beelden tonen dan met bv VGA.

wikipedia:
Het hoofdkenmerk aan dit type interface is dat het een verbinding tot stand kan brengen tussen computer en monitor, met een zeer hoge bandbreedte (tot 165 MHz voor een enkele verbinding). Hierdoor kan men ongecomprimeerde videosignalen doorsturen naar de monitor, zodat niet enkel de beeldprestaties veel hoger zijn, maar eveneens de snelheid van update en reactie. DVI brengt een volledig digitaal signaal zonder enig gegevensverlies. Bovendien wordt elke pixel gedefinieerd door 24-bits RGB gegevensstroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is geen verschil zichtbaar tussen beide normen.
Veel moderne monitoren hebben nog alleen maar DVI, dus dan heb je weinig keus...
escape