Hoe komt dit?

Mijn ''Z'' toets van mijn toetsenbord doet het opeens niet meer, ook mijn ''A'' toets doet het bijna niet meer.

Hoe komt dit?
Is dit op te lossen?
Behalve een nieuw toetsenbord te kopen want dit hoef ik niet, het is voor mijn laptop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

De toetsen eruit wippen en goed schoonmaken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het komt doordat er vuil tussenzit. Het is niet op te lossen. Niet eten of drinken bij de computer. Het kan ook ouderdom zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan proberen het wegtehalen. Maar dat kan niet altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het is een slechte toetsenbord. Misschien doen die toetsen het morgen weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o ok.
Vuil kan de oorzaak zijn. Eventuele oplossing : Bij desktop toets er voorzichtig uitwippen en schoonmaken. Ook de omgeving.Bij laptop. dit niet doen, maar probren met een niet te zachte kwast de omgeving van de toets te bewerken. Dit laatste werkt bij mij prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je uw toetsje eruit haalt, probeer eens handmatig erop te drukken (z of a), als het niet lukt ligt het aan uw connectie van uw laptop zelf, als het wel lukt moet u ervoor zorgen dat uw toetsje mooi er terug inhaakt. Anders raad ik u een nieuw toetsenbord aan (-+25 euro)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laptop openmaken aan de kant van het toetsenbord, maar om dit te doen moet u al speciaal matteriaal hebben, heb eens in tijde een laptop uit elkaar gehaald, laptops zijn heel gevoelig, het uit elkaar halen is niets maar het in elkaar steken is iets anders, iedere laptop heeft zijn eigen kliksysteem. En ik ben bang dat het bij u zal gebeuren. Als je het echt zelf wil doen haal het uit elkaar aan de kant van het toetsenbord (hangt af van model kijk eens rond i.v.m. uw laptop op andere sites). En dan kijkt u eerst naar de toetsen dat nog goed werkt, danpas kijkt u naar de nietwerkende toetsen en u zal zien, messchien een een draadje dat los zit. Maarja het blijft een laptop en als je daaraan begint te prutsen, is uw eigen keuze ;-)
Kan het zijn dat uw toetsenbord verkeerd is ingesteld? Komen er ook andere tekens tevoorschijn waar ze niet tevoorschijn hoeven te komen? Druk dan ctrl + shift tegelijkertijd in. Ligt het echt gewoon aan de toetsen zelf, dan kunt u uw toets eruit halen en vuil verwijderen. Let goed op hoe uw toets daadwerkelijk weer terug geplaatst moet worden. En herhaal het niet te vaak. Hoe vaker u een toets eruit haalt en weer terug plaatst, hoe meer kans u heeft dat de toetsen + onderdelen 'lam' worden.

Als u garantie heeft op uw laptop, kunt u sowieso het beste terug gaan met uw laptop. Dan krijgt u uw pc weer volledig werkend terug en zijn de kosten niet voor u.

Wil niks werken en heeft u geen garantie, dan doet u er goed aan om alsnog terug te gaan naar de verkoper/fabrikant. Zij kunnen u helpen. Eventuele kosten zijn dan wel voor uw rekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komt het... Meest waarschijnlijk is dat er iets onder de toets zit, vuil dus, waardoor de toets niet goed contact maakt als je deze indrukt (een toets is een schakelaar).

Als je nog garantie hebt, ga er dan gewoon mee terug naar de leverancier. Die zijn verplicht dit op te lossen. Heb je geen garantie meer, zet er dan eens de stofzuiger op. Liefst eentje waarbij je zo'n kleine borstel met langere haren hebt. Als dat niet werkt, zul je moeten kijken of je de toetsen los kunt halen of niet (wel heel voorzichtig natuurlijk, niet gaan breken), zodat je bij het vuil kunt. Als dat ook niet lukt, zul je moeten beslissen of het handiger is de laptop te laten repareren door de leverancier (of een ander iemand die er verstand van heeft), of dat je beter een nieuwe kunt kopen (hangt ervanaf hoe oud de laptop is en wat je er nog mee kunt en wilt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon geen voedsel nuttigen boven je toetsenbord