Mijn pc gooit soms ineens de firewall uit, ik krijg hem dan alleen weer aan met systeemherstel wat kan ik hier tegen doen?

ik werk met xp professional

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

gebruik je de standaard firewall van xp of een andere ?

die van xp zelf is meestal goed genoeg dus als je een andere gebruikt gooi die er maar af
capthavoc
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
das apart ik weet dat de firewall in het begin wel eens een melding geeft dat ie nog niet aan is
maar meestal lost dat vanzelf op
kun je ook beschrijven wanneer het gebeurd
bij het opstarten ?
of bij het opstarten van een bepaald programma?
en krijg je een standaard waarschuwing of iets anders ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De standaard Windows firewall is al dusdanig veel gekraakt dat je beter water naar de zee kan dragen...
capthavoc
14 jaar geleden
Onzin vind ik
bovendien heeft je router ook een firewall
maar let's focus on the problem
Ja, welke firewall gebruik je. En wat voor melding krijg je als je hem probeert aan te zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je misschien te maken met een virus.

1. Scan je pc met Combofix. Deze vind bijna alle virussen en repareert ze.
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

2. Start PC opnieuw op

3. Verwijder je huidige firewall.

4. Installeer een zeer goede gratis firewall zoals Comodo Firewall
http://personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Samengevat:

Laat combofix een kwartiertje gerust. Hij gaat zelf de PC herstarten, daarna na de herstart wordt een logje gemaakt. Laat hem doen. Nadat het logje gemaakt is verwijder je je huidige firewall (via Configuratiescherm Software). Start de PC opnieuw op. Installeer dan de firewall uit stap 4 (Comodo firewall)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, doe er notitie bij dat 2 virusscanners erop (bijv. McAfee & Norton werken elkaar tegen, en laten de pc ENORM traag reageren)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgaand van je eigen reacties op gegeven antwoorden. Kan ik je meedelen dat de standaar Windows firewall op je pc dezelfde bescherming bied als dat je de deur niet op slot doet om inbraak te voorkomen...

Geef gewoon een paar tientjes uit voor een goed totaalprogramma dat je computer tegen virussen, spyware en trojanhorses beschermt. Vanaf 30 euro heb je een goed programma en 1 van de beste anti-virus programma's is al een aantal jaren (het relatief kleine) "Panda". Panda is er vanaf 34,95 en beschermt tegen werkelijk alles. zonder dat je pc er trager van wordt...