Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je in Access een formulier maakt bovenop een query, worden dan de via het formulier ingegeven gegevens in de onderliggende tabellen doorgevoerd?

Beetje complexe vraag...

Ik genereer in Access 2003 een tabel met behulp van een query. Nu kun je in Access een formulier baseren op tabellen (met ruwe data), maar ook op je queries (op die tabellen met ruwe data). Ik noem die laatste even query-formulieren.

Mijn vraag is waar de data uit query-formulieren wordt opgeslagen. Is dat alleen in de door de query gegenereerde tabel, of via die query-tabel ook in de onderliggende tabellen met ruwe data?

Het laatste lijkt me het meest logisch, omdat je anders inconsistente data krijgt, maar 't is m'n eerste keer Accessen en ik weet het niet helemaal zeker allemaal :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
594

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja ook in de onderliggende tabel, maar dat kun je natuurlijk altijd zelf testen , door gewoon iets in te voeren, op te slaan, en dan in de tabel te gaan kijken of het doorgevoerd is..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding