Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik dat al mijn contacten in mijn iPhone een melding krijgen dat ik Telegram heb geinstal?

Dat vind ik erg onhandig..
ik wil telegram maar voor enkele contacten gebruiken die ik zelf kan kiezen.
De contacten die in mijn iPhone staan krijgen nu allemaal een melding dat ik Telegram gebruik en de contacten die al Telegram hebben staan automatisch in mijn telegram contacten.
Hoe zorg ik dat alleen door mij zelf gekozen personen en kunnen zien dat ik telegram heb en in mijn telegram contacten komen?

3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Belachelijk dat dit gebeurt. De melding terugdraaien kan natuurlijk niet meer. U kunt wel zorgen dat u Telegram gebruikt voor uw eigen gekozen personen.
Open de Telegram-app op uw iPhone en ga naar het tabblad 'Instellingen'.
Navigeer naar het gedeelte 'Privacy en beveiliging'.
Tik op Privacy en beveiliging in Telegram en kies de optie 'Gegevensinstellingen'.
Tik op Gegevensinstellingen in Telegram.
Schakel de optie 'Contacten synchroniseren' uit
Om alle gesynchroniseerde contacten te verwijderen, tikt u op de optie 'Gesynchroniseerde contacten verwijderen'. Als u nu naar het tabblad 'Contacten' in Telegram gaat, zul u zien dat het leeg is:
https://www.howtogeek.com/711226/how-to-use-telegram-without-sharing-your-contacts/
Zou u Instagram opnieuw installeren, dan zouden alle contacten standaard weer een melding krijgen dat Telegram is geïnstalleerd. Dat is niet vooraf uit te schakelen.
Alhoewel: waarschijnlijk krijgt u bij het installeren de vraag of de app contactenlijst mag openen...
(Lees meer...)
Toegevoegd op 15 mei 2022 13:40: tekst
SimonV
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding