Het tekenen van een petitie moet meestal geverifieerd worden via de mail. Er wordt een bevestiging verstuurd naar het mail adres waar je dan een link moet aanklikken. Op deze manier wordt voorkomen dat er bots zijn die de petitie 1000-en keren tekent met nep email adressen.
Als je zelf een petitie tekent en je verifieert het email adres (ook al is dat net aangemaakt), dan telt het gewoon.

Het kan wel zijn dat de makers van de petitie uiteindelijk nog een filter er over heen halen om "gekke" email adressen er uit te halen (bijvoorbeeld zoals gatwbdbdhg@gmail.com <-- hierbij heb ik maar wat getypt waardoor een onlogisch onnavolgbaar adres ontstaat). Dat kist wel tijd en energie dus ik zelf zou dit niet doen.
.
Conclusie, ja je kunt een petitie tekenen met een wegwerp email adres en ik zou niet weten waarom deze niet zou tellen.
Toegevoegd op 12 mei 2022 05:27: tekst
Thecis
een jaar geleden