Ik ben opzoek naar een hdmi (female) naar dvi (male) kabel met een losse audio uitgang. Welke kan ik het beste kopen?

Beste lezer,
Ik ben opzoek naar een hdmi (female) naar dvi (male) kabel met een losse audio uitgang. Welke kan ik het beste kopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan het beste geen bestaand product kopen dat zoiets poogt te zijn, aangezien het in de praktijk zelden(nooit?!) een werkend product op zal leveren. Het is namelijk onbestaanbaar dat een dergelijke (passieve) kabel kan doen wat je zoekt. Als je echt zoiets wil zal je een actieve converter moeten zoeken. https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-dvi-i-dual-link-audio-converter?gclid=Cj0KCQjw37iTBhCWARIsACBt1IwWwRDtdEeAKEy3K1iFXKsvJUtbhyIniiTN9Vv3wfRDJCjt_aLs9l0aAtGcEALw_wcB === Maar wat je beter kan doen is kijken of het uitsturende apparaat (PC, console, discspeler) die je hebt meerdere uitgangen heeft. Denk aan een PC met een HDMI-uitgang EN een reguliere 3.5mm audio-uitgang (of wellicht een digitale optische of coax uitgang). Dan is het een kwestie van een HDMI-kabel (naar DVI), en een losse audio-kabel naar je versterker. Daarna geef je in Windows aan dat je afspeelapparaat voor geluid het desbetreffende apparaat is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100