Met photoshop doe je alleen maar dingen met foto's en met Paint shop pro ook andere dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zit het belangrijkste verschil, naast het feit dat Photoshop veel meer mogelijkheden biedt, wel in de integratie met de andere onderdelen van Adobe Creative Suite.
rose
12 jaar geleden
Photoshop is een beeldbewerkingsprogramma, Paint Shop Pro is een tekenprogramma (met ook wat beeldbewerkingstools aan boord, maar dat is niet de hoofdzaak).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van oudsher is Paint shop meer voor hobby en tekenwerk.
Photoshop is van meet af aan een professioneel pakket.

Als je echter tegenwoordig kijkt naar het volledige grafisch pakket van Coreldraw (eigenaar van Paintshop) en dat van Adobe (eigenaar van Photoshop), dan ontloopt dat elkaar nog maar weinig.

Er vanuit gaande dat je vraagt naar
Paintshop Pro en Photoshop CS5 of 6
dan is Corel's Paintshop Pro uitsluitende bedoeld voor fotobewerking,
en Adobe's Photoshop CS 5 of 6 een compleet pakket grafische software waarmee je zowel foto's kunt bewerken, als animaties maken, als webpagina's ontwerpen en bouwen, als layouts maken voor papieren media, als vectortekeningen maken et cetera.

Wil je wat Photoshop CS6 of 5 biedt, maar dan van Corel, dan moet je meerdere pakketten aanschaffen voor dezeflde veelzijdigheid.

Toegevoegd na 2 minuten:
correctie CS 6 lijkt een andersoortig pakket te worden als CS5 was.