Javascript: Doctype declaratie zorgt ervoor dat javascript niet werkt. Wie kan mij helpen?

Als ik op mijn website de doctype declaratie weghaal, doet mijn javascript het, maar loopt de rest van de site in de soep. Wie weet er een oplossing zodat zowel mijn Doctype blijft bestaan, als dat ik dit stukje javascript kan gebruiken?

Ik heb het volgende stukje javascript.

En de volgende doctype declaratie:

Wat die wel doet:
Als ik na t=t+1; neerzet console.log(t), wordt er netjes geteld. Maar mijn margin-top verandert niet.

Als ik dus Doctype weghaal, verandert de CSS wel.

Wie kan mij helpen? :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt dus het probleem dat het script dat je gebruikt niet past in de xhtml 1.0 transitional definities. Gooi het document door een validator (http://validator.w3.org/) om te zien at exact geweigerd wordt.
TRevens kan je kijken in je error console om te zien wat de browser als fout melding geeft.

Als dat niets oplevert: vervang elke opdracht regel door bv een alert('haha'); zodat je ziet welke regels er werken en welke niet; waar js vastloopt etc.