Waarom lukt het mij niet om images naar mn website te uploaden? (Strato - FTP)

Ik heb een hosting pakket op Strato(.nl).
Ik creeer mijn website met Adobe Dreamweaver CS5.

Mijn FTP instellingen zijn goed als ik ze test. De Root directory staat ingesteld op / (oftewel, startmap)

Webpagina's en dergelijke kan ik wel uploaden. Maar de afbeeldingen op mijn website die krijg ik niet geupload.

Ik krijg telkens het volgende bericht:
error occurred - An FTP error occurred - cannot put Weblogo.jpg. Access denied. The file may not exist, or there could be a permission problem.

Het logo bevind zich uiteraard in de map Images binnen mijn website

Wat kan de oorzaak zijn, hoe krijg ik het goed opgelost?

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ik het fotobestand uit de map images haal en in dezelfde map plaats waarin index.html zich bevindt, dan wordt het plaatje wel geupload en verschijnt ie wel correct op de website.

Dit is overigens wel een oplossing, alhoewel ik wél al mijn fotobestanden zoals logo's in een map Images wil hebben, welke ook in de map images op mijn website/ftpserver moeten bevinden
(voor duidelijk organiseren)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (2)

Ligt het misschien aan de map? Probeer is een .html bestandje te uploaden naar de map images, kijken of hij het dan wel doet. Probeer zowel map als foto andere naam te geven en foto een andere extensie. Anders even een mailtje naar Strato (lijkt mij dat de fout bij strato zit, en niet bij adobe)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zijn de schrijfrechten voor de map niet goed geregeld (in geval van Linux-server), gezien: "there could be a permission problem". De rechten (attributen) moeten minimaal "755" zijn.

Of misschien mag je geen mappen aanmaken op de webserver.

Controleer bovenstaande dus door eerst eens een lege map aan te maken en daar iets in te plaatsen.

Verder: Op een Linuxcomputer zijn mappen "Images" (1e letter hoofdletter) en "images" twee verschillende mappen, op een windowscomputer is dat dezelfde map !
Geldt ook voor bestanden.