Hoe kan je optellen en aftrekken in één kolom tegelijkertijd in Excel?

Het lukt mij niet om informatie op internet te vinden om erachter te komen hoe dit werkt. Ik wil namelijk in één kolom in Excel getallen zowel optellen als aftrekken. Het gaat om euro's. Dus ik heb één kolom met allemaal bedragen bij elkaar opgeteld en ik wil één getal daarvan in de min zetten zodat dat getal ervan af getrokken wordt. Kan iemand mij verder helpen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2K
ronron1212
2 jaar geleden
Gewoon een min voor het getal.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Zet in cel A4:
=A1+A2-A3
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Als ik een min voor het getal zet veranderd het getal in -D86. Ik wil niet handmatig codes invoeren elke keer, maar standaard als ik er een min voor zet dat het getal eraf gaat.
Ikhebgeenidee
2 jaar geleden
De reacties van ronron1212 en Ozewiezewozewie kloppen.
Begrijp je opmerking niet dat als je voor een *getal* en min zet er -D86 verschijnt. D86 lijkt op een celverwijzing. Is in ieder geval geen getal.
Geef eens een concreet voorbeeld van wat je wilt / wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hoe kan ik een printscreen toevoegen om het te verduidelijken?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik weet helaas niet hoe ik een printscreen toe moet voegen op deze pagina, anders kon ik laten zien wat ik wil dat er gebeurt. Ik heb een rij bedragen onder elkaar. Dat heb ik bij elkaar opgeteld. Nu wil ik één bedrag eraf trekken door simpelweg er een minnetje voor te zetten, zodat je niet heel veel formules hoeft te gebruiken. Mijn collega heb ik dat zien doen, dus het kan wel. Wij hebben nu beiden vakantie dus ga haar nu niet vragen. Mijn mooiste oplossing zou zijn om er alleen een minnetje voor het bedrag te zetten en dat het daarmee lukt het bedrag eraf te krijgen op een simpele manier.
Ikhebgeenidee
2 jaar geleden
"Mijn mooiste oplossing zou zijn om er alleen een minnetje voor het bedrag te zetten en dat het daarmee lukt het bedrag eraf te krijgen op een simpele manier." Zo werkt het wel in Excel.
Ik zie helaas niet hoe je een afbeelding kunt uploaden.

Antwoorden (1)

Het toevoegen van een - voor het bedrag zou prima moeten werken. Zie voorbeeld.
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Mijn excuses voor mijn late antwoord. Ik heb bovenstaande SOM toegevoegd, maar als ik er dan een min voor het bedrag zet komt er -E86 te staan... Hij trekt het getal er niet vanaf. Ik wil graag een screenshot meesturen maar ik zie dat dat niet lukt... Dan kon ik het laten zien.
Ikhebgeenidee
2 jaar geleden
Heb je alleen getallen in een cel staan of ook een E ? Afbeeldingen kun je niet bij een reactie plaatsen, ben ik achter. Alleen als antwoord (of als je een vraag stelt). Je kunt wel een link plaatsen naar een afbeelding.
Zie reactie https://www.startpagina.nl/v/goeievraag/vraag/700228/voeg-afbeelding-toe-reactie-antwoord/