Excel: Hoe stel je in dat een cel een kleur krijgt wanneer je een andere cel kleur heeft?

Ik wil dat B2 groen wordt wanneer ik G2 groen kleur. Dat is zo omdat G2 de laatste deel (van 4 delen) is waardoor bij B2 aangegeven wordt dat alle delen voltooit zijn.

Hetzelfde voor dat B3 groen moet worden wanneer G3 groen gekleurd wordt.
En dus niet dat B3 groen wordt wanneer G2 groen kleurt.
Hoe stel ik dat in?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K
KeesWim
2 jaar geleden
Kleur je G2 met de hand groen?

Antwoorden (1)

Zonder zelf een functie te schrijven in VBA (gebruik getColor) lukt je dit niet. Er is geen formule die je de waarde van een kleur teruggeeft die je vervolgens kunt gebruiken om in andere cellen voorwaardelijke opmaak in te regelen. Het meest eenvoudig is om een waarde (bijvoorbeeld 1) in te voeren en op basis daarvan een 'voorwaardelijke opmaak > formule' in te stellen voor B2 en G2. Dus je zet een 1 in G2, B2 en G 2 kleuren dan vanzelf groen, als je de juiste voorwaardelijke opmaak instelt.
paulus811