Hoe kan ik in Excel een formule met kommagetal doortrekken?

Ik moet van een heel jaar de windsnelheid bekijken, hoe hard het waaide en hoe vaak iets voorkomt. Daar heb ik een tabel voor gemaakt, maar als ik die probeer door te trekken gaat hij weer met dat rijtje verder.

AANTAL.ALS($F:$F; 1.1)
AANTAL.ALS($F:$F; 1.2)
ENZ...

Helaas begint hij dan weer met AANTAL.ALS($F:$F; 1.1)

Weet iemand wat hier fout aan is en wat ik dan zou moeten veranderen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.9K

Het beste antwoord

Je zou bijvoorbeeld een losse kolom kunnen maken met de getallen die je zoek
[g1] = 1,1
[g2] = g1+0,1
etc

En dan de kolom ernaast gebruiken om te tellen
[h1] = AANTAL.ALS($F:$F; g1)
[h1] = AANTAL.ALS($F:$F; g2)
etc

Dit heeft als voordeel dat je ook gelijk ziet welke aantallen bij welke waardes hoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet in de formule ipv 1.1 en 1.2, verwijzen naar de cel er links van, dus A2, A3. Dan heb je een referentie naar een cel en gaat het wel goed.
paulus811