Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat mijn windows server automatisch uit?

beste
ik heb een windows server 2012 maar deze avond is hij uitgevallen en telkens asl ik heb opzet gaan hij na +- 30min automatisch uit hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Check gewoon het logboek onder beheer en je komt erachter de reden waarom je server uitgaat, energiebeheer instellingen is flauwekul, het immers een server en die moeten 24/7 online blijven. m.a.w. ik moet de eerste server nog tegenkomen die via energiebeheer in stand-by gaat na 30 minuten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ga naar je energiebeheer instellingen.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
emiel2006
4 jaar geleden
Neen dit is niet het probleem de server sluit echt volledig af en gaat niet in slaapstand ofzo
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een computer doet niks vanzelf volgt altijd de programma of beveiliging,
ik weet maar 3 mogelijkheden. 1: Er staat ergens ingesteld dat die uit gaat met energiebeheer.
2: CPU wordt slecht gekoeld en wordt te heet en schakelt via bios uit.
3: iets mis met voeding dat die stop met spanning geven doet die afsluiten is het optie 1 gaat die uit net of de stekker er uit trekt is het 2 of 3
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing