Hoe kan ik een beamer aansluiten op een laptop zonder dvdspeler (om dvd's te kijken)?

Ik overweeg om een beamer te kopen mettertijd. Maar op mijn laptop is geen dvd speler meer geïnstalleerd, wat ik trouwens heel vervelend vind maar bon.
Voordien kon ik een beamer aansluiten op mijn laptop, dvd insteken en dan kijken. Maaar hoe moet dat nu met die laptops zonder dvd speler?

1.4K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ze hebben online of bij winkels zoals mediamarkt al externe dvd spelers voor rond en onder de 20 euro. gewoon usb kabel inpluggen en het werkt net zoals een interne. voorzover ik weet werken ze bij windows gewoon plug en play dus geen extra gedoe

Antwoorden (1)

Je kunt via een USB-kabel een externe DVD-speler aansluiten.
Bijvoorbeeld de ASUS SDRW-08D2S-U Lite.
Toegevoegd op 25 januari 2021 06:52: bron, tekst
SimonV
3 jaar geleden
liveisgreat
3 jaar geleden
ja die heb ik, maar mijn laptop vindt die niet meer (zie vorige vraag).
Dus externe speler op laptop en dan laptop op beamer? Erg omslachtig wel he, maar als dat de enige weg is... Wellicht gebruikt men nu eerder streaming dan DVD en projecteert men die dan rechtstreeks met de beamer vanuit het streamingkanaal.
SimonV
3 jaar geleden
Ja, dat denk ik ook.
Je kunt ook de laptop links laten liggen en een beamer met dvd-speler kopen:
https://www.bol.com/nl/p/lenco-lpj-500-beamer-full-hd-met-dvd-speler-bluetooth-blauw/9200000124932199/
https://www.coolblue.nl/advies/wat-heb-je-nodig-om-films-en-videos-af-te-spelen-met-een-beamer.html