Wat is Nvidia Physx?

Wat is Nvidia Physx, dit zit bij sommige games als Medal of Honor 2010, maar wat is het??

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een ACER ASPIRE 5732Z met een GMA4500M video card, niet zo'n super nieuw dingetje dus...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Normaal worden heel veel berekeningen die niet per se iets te maken hebben met beeld uitgerekend door de processor, maar dat is inefficient omdat een videokaart vele malen sneller is. Door PhysX kan de videokaart bepaalde berekeningen overnemen van de processor, waardoor je dus mooiere explosies en mooier water krijgt in je beeld, omdat je sneller zwaardere berekeningen kunt maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor films maakt het inderdaad niets uit, omdat daar geen zware berekeningen gemaakt hoeven te worden. Een film is elke keer hetzelfde, een game daarentegen bestuur je en is interactief, dus daar moeten wel zwaardere berekeningen gemaakt worden.