CPU temperatuur 95 graden, wat te doen?

Ik heb al een tijdje een Toshiba SATELLITE L70-B-130. Ik heb er een 500GB ssd in laten zetten. heb hem 5 jaar geleden gekocht en ben ook al opzoek naar een ander. De laatste tijd merkte ik dat het erg heet werd wanneer ik een spelletje aan het spelen was. ik heb hem ook een paar keer uit zien vallen door de hitte. Ik heb Speccy gebruikt om te kijken wat de temperatuur nou is na al die tijd. Tot mijn verassing zag ik bijna 100C staan. Ook zag ik dat mijn AMD grafische kaart constant 511C was. Wat natuurlijk niet kan. Zie de bijgevoegde foto van Speccy. De foto heb ik genomen bij het bekijken van een 4K filmpje op youtube. De temp. ging van 55C naar 91C in een paar seconden.
Specs:
17 inch
CPU Intel Core i7-4710HQ CPU 2,5ghz tot 3,5ghz
Eight core
GPU AMD R9 M265X
GPU intel HD graphics 4600
Opslag SSD 850 EVO 500GB
RAM 8GB werkgeheugen
Wifi Dual Band wireless
Windows 10

Met deze specs moet je toch wel denken dat mijn laptop een spel aan moet kunnen als minecraft, runescape of age of empires. weinig eisende games. Bij deze begint hij al snel te happen naar lucht, word hij erg heet en valt uit helaas. HELP?! wat kan ik proberen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

De laptop die je hebt is al een aantal jaar oud. Het kan zijn dat stof zich heeft opgehoopt in het ventilatiesysteem waardoor de warmte niet meer kan worden afgevoerd. Heb je geprobeerd de koeling stof vrij te maken?