Hoe kan het dat we via een app meteen de 112 meldingen kunnen lezen?

Online en via apps kan je meldingen van 112 zien. Hoe kan het dat deze apps en sites meteen weten wat waar is gebeurd? Zijn de systemen van die apps gekoppeld aan de meldkamer?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

112-Nederland meldt alle pagermeldingen die via het publieke P2000 systeem worden uitgezonden. P2000 maakt onderdeel uit van het C2000 systeem.
De app meldt alle relevante en actuele meldingen van de hulpdiensten: politie, brandweer, ambulance, KNRM en anderen in je omgeving. De politie maakt in veel regio's (zeer) beperkt gebruikt van het P2000 meldsysteem. In bepaalde regio's zijn er dus weinig of geen politiemeldingen.
Toegevoegd op 01 april 2020 11:30: bron
SimonV