Hoe kan de 'alleen lezen' stand uit op mijn Chromeboek?

Op mijn chromebook staan bestanden (foto's enzo) op de alleen lezen stand. Ik kan er dan niks meer mee doen, ook niet verwijderen of bewerken. Ze zijn origineel van mij, vooral screenshots.
Iemand enig idee hoe dit weg kan?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
14.9K
LeonardN
4 jaar geleden
(Gokwerk gebaseerd op hoe dat moet met Windows) Als je rechtermuisklikt (of als het een touch-device is even op het bestand drukt) komt er dan een context menu met meer opties?
Als je dat krijgt zou ik even kijken onder iets als eigenschappen, en dan alleen lezen uitschakelen.
Dat is dan wel een methode die je steeds per bestand zal moeten doen.

Antwoorden (5)

Als je de map waar de bestanden in zitten aanklikt en dan met de rechter muis er op klikt kun je eigenschappen aanklikken onder eigenschappen krijg je dan alleen lezen klik dit uit. Daarna bevestigen
4 jaar geleden
In Chromebooks waarop Play Store is ingeschakeld, ziet u nu enkele nieuwe mappen als u de app Bestanden opent. In de linkerkolom ziet u mappen met de naam Afbeeldingen, Video’s en Audio.
Momenteel zijn deze mappen ‘alleen-lezen’ voor ChromeOS. De bestanden zijn afkomstig van Android-apps en de submappen zijn gemaakt door die apps.

Klik op het App Launcher-pictogram in de linkerbenedenhoek. De App Launcher verschijnt. Zoek het pictogram Bestanden en klik erop. Selecteer het bestand door eenmaal op het bestand te klikken of erop te tikken.
Klik op het prullenbakpictogram in de rechterbenedenhoek van het app-venster van Bestanden om de foto te verwijderen.
Klik op het potloodpictogram om de foto te bewerken.

Aangezien ik geen Chromebook heb, heb ik het antwoord niet kunnen checken.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hallo
Ik heb een chromebook gekocht en mijn afbeeldingen en screenshots staan in de map afbeeldingen. Ik wil even mijn laptop opkuisen en ik kan de bestanden niet allemaal verwijderen. Wart moet ik nu doen?
Op je screenprint: zie linksonder > Play-bestanden.
Klik dat aan en een reeks mappen opent zich. Ga deze reeks na op eventuele bestanden. (hier dus afbeeldingen) Verwijder alles en herstart het Chromebook. Allee 'alleen lezen-bestanden' zijn dan verdwenen.
Wel herstarten anders staat het er toch nog tijdelijk.
Indien u het bestand wilt bewerkten; doet u dat vanuit de originele map.
Voor een perfecte fotobewerking bijvoorbeeld; download Snapsead. Ook deze zal een 'alleen lezen' bestandskopie naar afbeeldingen linksboven sturen. Deze 'alleen lezen' bestanden zijn dus niet te bewerken.
Toegevoegd op 12 augustus 2020 10:57: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
-min Het gaat niet alleen om verwijderen, maar ook om bewerken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Indien u het bestand wilt bewerkten; doet u dat vanuit de originele map.
Voor een perfecte fotobewerking bijvoorbeeld; download Snapsead. Ook deze zal een 'alleen lezen' bestandskopie naar afbeeldingen linksboven sturen. Deze 'alleen lezen' bestanden zijn dus niet te bewerken.
Een alleen-lezen bestand verwijderen van je Chromebook ging bij mij makkelijk. Klik met je rechtermuisknop op de afbeelding, document of printscreen die je wilt verwijderen. Kies 'Naar bestandslocatie'. Vanaf de bestandslocatie kun je het bestand wel verwijderen, ook met rechter muisknop 'Verwijderen'. Met CTRL ingedrukt, kun je meerdere bestanden selecteren om te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een work-around is om een ander programma te gebruiken om je bestanden mee te beheren. Welke ik gebruik is bijvoorbeeld CX File explorer. (via de Play Store downloaden)