Hoe kun je in een horizontale navigatiemenu opdelen in twee stukken met links aan de linkerkant en links aan de rechterkant? (zoals bij volkskrant.nl)

Het gaat dan met name om hoe ik er een link bij krijg aan de rechterkant van het menu en hoe je dat doet in css.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

alle links in een div zoals hierboven gezegd wordt, een vaste breedte geven en de linker linkjes naar links floaten, de rechter linkjes naar rechts floaten.

voorbeeld:

HTML:

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super het is helemaal duidelijk

Andere antwoorden (1)

De verdeling doe je met div's, daarmee kun je structuur geven aan een webpagina.

Content, zoals, links (die vaak in een list element zijn verwerkt), krijg je in zo'n div (het maakt eigenlijk niet uit waar die div dan zit, dat kan de genoemde rechterkant zijn, maar het geldt evenzogoed voor andere div's) op verschillende manieren. Het kan gewoon in HTML geschreven zijn, je kunt gebruik maken van AJAX (Javascript & XML), je kunt op een server met PHP werken, of ASP (.Net), kortom, er zijn legio mogelijkheden om linkjes toe te voegen aan een div's.

Er zijn in deze dus vele wegen die naar Rome leiden...
rose