Kun je met jouw DigiD op de computer van iemand anders inloggen bij de gemeente?

Ik vraag dit voor iemand die geen computer heeft maar bezwaar wil maken tegen een in haar ogen onterechte parkeerboete.
Er staat in de brief die ze gekregen heeft dat dat alleen digitaal kan.
Het gaat om de Gemeente Rotterdam.

4.3K
paulus811
4 jaar geleden
Heeft diegene wel een Digid account? Als ik me goed herinner, gaat daar wel een paar dagen overheen voordat je aan de slag kunt.
Pieterke
4 jaar geleden
@paulus811. Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels gehoord dat het probleem is opgelost.

Antwoorden (2)

Als je een digiD en een wachtwoord hebt kan je op elke computer inloggen.
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Dank je wel.
Ja dat kan, dat is geen enkel probleem.

Zorg wel dat je weer goed uitlogt, na gebruik.
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Dank je wel.
paulus811
4 jaar geleden
De vraag is wel of iemand zonder computer überhaupt een digid account heeft. Zo niet, dan duurt het een paar dagen voordat je aan de slag kunt i.v.m. te ontvangen post om het account te activeren.
paulus811
4 jaar geleden
Ook is het (voorzover ik weet) noodzakelijk om een mailadres te hebben, kan me voorstellen dat iemand zonder computer dat ook niet heeft al is dat vrij snel aan te maken natuurlijk.