Hoe kan ik terug op een overheidssite komen?

Sinds ik Kaspersky heb geraak ik met mijn cardreader niet meer op de site. Heb reeds firewall uitgeschakeld, zonder resultaat. Is het misschien mogelijk Kaspersky te pauzeren en hoe ?

1.4K
LeonardN
4 jaar geleden
https://help.kaspersky.com/KIS4Mac/16.0/nl.lproj/pgs/58285.htm
"
Klik in de menubalk op het programmasymbool.
Kies in het geopende menu de optie Schakel bescherming uit/Schakel Bescherming in.
"
Dus in eigen bewoording:
-Rechtsonderin je beeld staat een pijltje omhoog.
-Als je op dat pijltje klikt zie je als het goed is een icoontje van Kaspersky
-Druk daarop
-Nu kan je kiezen de Kaspersky beveiliging uit te zetten.
ronron1212
4 jaar geleden
Ga je met een cardreader naar een site?
LeonardN
4 jaar geleden
In België werkt dat zo:
https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/werking-en-structuur/hoe-werkt-de-vlaamse-overheid/informatie-en-communicatie/aanmelden/aanmelden-met-eid-en-aangesloten-kaartlezer

Antwoorden (2)

Je kan de kaspersky beveiliging tijdelijk stopzetten
https://help.kaspersky.com/KIS/2019/en-US/70886.htm
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Klik rechtsonder je bureaublad in het systeemvak met je rechtermuisknop op Kaspersky en kies ‘Bescherming pauzeren’. Kies daarna een bepaalde periode (bijv. 15 minuten).

De gegevens die je via je cardreader verzendt (pincode bijvoorbeeld) worden versleuteld verzonden naar de website. Kaspersky ziet dit gedrag als verdacht en blokkeert het.
Bij Kaspersky Endpoint Security kun je de cardreader toevoegen als ‘safe device’.
SimonV