Waar vind ik een geschikte chatbox?

Ik ben opzoek naar een chatbox waar ik wat meer aansluiting vind. Ik zit namelijk een beetje in een lastig "probleem". Ik ben van biologische leeftijd 23, maar mentaal een stuk verder ontwikkeld en ga liever een diepgaand gesprek in, ook al is het online. Echter met chatboxen als op chatten.nl of chatplaza.nl krijg je toch wat oppervlakkige mensen of mensen met dezelfde biologische leeftijd, maar mentaal nog niet op hetzelfde vlak waarbij ik het gevoel heb dat ik niet echt level. Zoek ik het vervolgens bij een oudere doelgroep, level je ook niet helemaal omdat die mij meer als "broekie" zien. Ik ben dus opzoek naar een chatbox waar je enigszins intellectuele gesprekken kunt voeren waarbij het niet alleen gaat over hoe het gaat etc, maar ook wat dieper kan gaan, maar qua biologische leeftijd ongeveer hetzelfde. Wie weet zo'n chatbox?

Toegevoegd na 4 minuten:
Zoek dan wel iets onder webcam.

Toegevoegd na 5 minuten:
zonder webcam bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Heb je Kletsen.com al geprobeerd? Het is een gezellige chat met over het algemeen een iets ouder publiek. De site heeft dagelijks van 09:00 tot middernacht moderators online om er op toe te zien dat het er ook leuk blijft.

Kletsen.com heeft wel webcam maar deze zijn alleen te gebruiken door geverifieerde leden, net zoals de prive functie. Juist doordat niet iedereen prive en webcam kan gebruiken is Kletsen.com in tegenstelling tot veel andere sites geen "veemarkt" maar een leuke plek om te chatten.

Om te chatten op Kletsen.com hoef je niet te registreren en je kunt er dus chatten zonder account. Zo kun je altijd zien of het iets voor je is en dan eventueel alsnog een profiel aanmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

chateroullette, zelfs met cam! let niet op de vieze dingetjes die soms langskomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voel me soms wel een beetje hetzelfde. Maar chatten is sowieso niet snel diepgaand... Korte zinnen, wachten op andermans typewerk, niet makkelijk met attachments, ik vind 't maar gemankeerd persoonlijk. Ik heb een hoop gechat in mijn leven maar dan toch vooral via MSN en ICQ en zo, met mensen die ik al kende.

Mag ik je adviseren om, in plaats van chat, eens even een flink aantal uren te besteden aan googlen op onderwerpen waar je graag over praat, en dan met "forum" erbij. Ik bedoel dus gewoon: zoek een forum dat interessant klinkt, lees het door, kijk naar de stijl van de mensen, dan heb je vast een idee. Stop er wat tijd in. Dan kun je vaak meteen inspringen in interessante discussies, of je verzint gewoon een Zeer Goeie Vraag, en wat is er nou leuker voor geïnteresseerden dan een frisse blik? Die heb jij vast. Ik vind dat een veel leukere manier om met mensen in contact te komen. Ook belangrijk: je verliest je forumcontacten niet voor eeuwig als ze toevallig disconnecten of zo, dat is bij chat altijd zo zonde, dan stop je er veel tijd in en zijn het leuke gesprekken, en dan spreek je iemand nooit van je leven meer. Bij een forum kun je meestal nog wel eens een berichtje nasturen of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens moet ik daar nog even wat bij zeggen: ik ben het oneens met je leeftijd-frustratie. Ik spreek zat interessante mensen van 17 maar ook zat interessante mensen van 80. En ik ben zelf 31. Keep an open mind please! Als je dat kwijtraakt gaat alle intelligentie nergens heen. Maar dat is mijn mening hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap precies wat je bedoelt. Maar ik denk dat je niet in leeftijd moet denken maar in oorspronkelijkheid. Met je wens om vooral mensen te spreken die weten waar ze het over hebben kan ik niets anders dan volledig instemmen.
Leer de wereld van IRC kennen, dit geeft je toegang tot chatboxen over ieder onderwerp... Googlen op IRC + je onderwerp zal je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip! +
Ga eens op bezoek bij www.chatjes.nl een gezellige gratis chatbox waar mensen van 8 t/m 88 jaar welkom zijn.