Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Soms heb ik niet door dat ik met mijn mobiel op de buren hun wifi zit. Is dit ook strafbaar?

Ik las net een vraag en dat ging over BEWUST "meeliften" met internet/wifi van de buren. Maar mijn draadloze netwerk wil nog wel eens uitvallen. Dan schakelt mijn mobiel automatisch over op een ander netwerk. Dat van de buren, omdat dat zo dichtbij is. Is dit onbewuste (tijdelijke) meeliften ook strafbaar? Ik kijk ook niet om de 5 minuten op welk wifi ik zit...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
661
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik jou was zou ik de buren eens inlichten dat ze beter hun netwerk kunnen beveiligen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel BEWUST die connectie toegevoegd in je telefoon. Je toestel zal namelijk nooit een connectie maken met elk willekeurig netwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eb het niet toegevoegd. Hij sluit de wifi automatisch aan als de verbinding wegvalt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee dat is niet strafbaar ,het is van je buren niet verstandig om te werken met een onbeveiligt netwerk.Misschien kun je hen daarop attenderen.
Maar je mag er gewoon gebruik van maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal ze erop aanspreken bedankt!

Andere antwoorden (3)

Als ik het goed begrijpt heb jouw buren een onbeveiligd netwerk? In die geval is het toegestaan al is voorzichtigheid geboden want het heet niet voor niks onbeveiligd en kan iedereen inloggen zonder wachtwoord en simpel in je telefoon of pc komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als het netwerk beveiligd zou zijn, is het niet strafbaar, volgens het Hof in Den Haag:
http://webwereld.nl/nieuws/106024/rechter--wifi-netwerk-van-de-buren-hacken-mag.html
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dat is raar... Heel erg bedankt!
het antwoord is: nee dit is niet strafbaar.
Wel als je het gaat misbruiken of ermee doorgaat als je het opmerkt

Verder even buren inlichten dat je dit regelmatig overkomt en hun het advies geven zich te beveiligen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding