waarom kan ik bij mij ASUS in tabletmodus geen apps downloaden (zoals op mijn smartphone)?

ik heb een ASUS gekocht die ik ook in tabletmodus kan gebruiken. Dus dat betekent dat ik het scherm kan draaien en dan via touchscreen typen enz.
Nu dacht ik: leuk, dan kan ik ook apps downloaden. Maar dat gaat dus niet. Als ik Takeaway bv wil downloaden krijg ik maar één voorstel van apparaat, en dat is mijn smartphone. Waarom gaat dat niet? Het is toch tabletmodus? Vind het niet terug in de gebruiksaanwijzing.
ASUS is een WIndows 10 laptop die ook in tablet modus kan werken. Hij staat omschreven als "Laptop en tablet in één"

3.4K
gvrox
4 jaar geleden
ASUS is een merk; je hebt een (Windows 10?) laptop die ook in tabletmodus kan werken ?
Amadea
4 jaar geleden
Als je eerst Bluestacks downloadt dan kun je daarna tóch apps uit de Googlestore halen!
LeonardN
4 jaar geleden
@liveisgreat Dankzij SimonV net vernomen dat MEmu play hetzelfde doet maar zonder al die game reclame, EN zelf getest dat Thuisbezorgd hier ook op werkt.

Antwoorden (2)

Tabletmodus betekent niet dat het ineens een Android apparaat wordt. het blijft een Windows computer.
In tabletmodus zijn de instelling geoptimaliseerd voor touchscreenbediening (in plaats van keypad/muis).
4 jaar geleden
Dat komt omdat je waarschijnlijk in de onjuiste "app store zit.
Je moet de Microsoft Store hebben:
https://www.microsoft.com/nl-nl/store/collections/gettingstartedapps
Je hebt ook een icoon op je taakbalk staan met een Tas met het Windowslogo.

Je kan dus niets* met de Google Play store https://play.google.com/store (wat je gok ik nu probeert)

===De denkfout die je waarschijnlijk maakt===

"Tablet" heeft te maken met de vorm van het apparaat. Niet met het besturingssysteem wat erop draait.
Desktop, laptop, tablet, smartphone zijn allemaal vormen. Je ziet wat het is ook als ze uit staan.

Jouw laptop kan je transformeren naar tablet. Dat betekent enkel dat de vorm verandert.
Daarnaast zal Windows in Windows-tabletmodus schieten. Je blijft dus gewoon Windows 10 gebruiken.

Wat jij lijkt te denken is dat het opeens Android gaat draaien.
Maar Android is een besturingssysteem, een tegenhanger van het Windowsbesturingssysteem.
Tablet is dus NIET "een scherm waar Android op draait".

Hier een tablet https://bit.ly/2QypOoC die Windows 10 draait.

Je gaat dus van Windowslaptop naar Windowstablet.
En net zoals Androidapps niet op een Windowslaptop* draaien, zo draaien ze ook niet op een Windowstablet*.
Daarvoor heb je een Androidtablet nodig. Eigenlijk zouden we dat voor de duidelijkheid altijd moeten zeggen.

*(behalve met Bluestacks)

===Toch Androidapps op je Windowsapparaat draaien "BLUESTACKS"===

Je kan toch Androidapps draaien via een programma welke het Androidbesturingssysteem emuleert op Windows.
Download dit programma (gewoon in laptopmodus als je wil) https://www.bluestacks.com/nl/
Daarna kan je via Bluestacks zelf de Google Play Store openen en dingen downloaden die je op je Androidapparaat gebruikt.
Niet alles zal even perfect werken.
=
===TL;DR===
Je gaat van Windowslaptop naar Windowstablet. Dat betekent dat je enkel Windows-programma's en Windows-apps kunt blijven gebruiken.
Je gaat niet van Windowslaptop naar Androidtablet.
Je kan via Bluestacks toch (bijna) alle Android-apps gebruiken op je Windows-apparaat.
====
=
Afbeelding van Microsoft Store toegevoegd
===
Alternatief voor Bluestacks
https://www.memuplay.com
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Takeaway is er ook in de Microsoft Store Ga naar het icoon en zoek op takeaway. Bij mij werkt het echter niet. Krijg een verbindingsfout.
liveisgreat
4 jaar geleden
is die bluestaks niet vooral voor spelletjes? lijkt me zo als ik het open...
LeonardN
4 jaar geleden
Niet per se. Je kan gewoon alle apps downloaden. Maar inderdaad het richt zich erg op de potentiële gebruikers, gamers.
Maar nogmaals je kan de Play Store openen en dan alles downloaden wat je wil.
Even getest.
De Thuisbezorgd (Takeaway)-app van Android werkt bij mij op Windows 10 wel via Bluestacks, maar gek genoeg niet via de eigen Windowsapp.
Laat je niet afschrikken door de game-reclames.