Hoe kan ik het scanprobleem van mijn Brother MFC-J6530DW verhelpen?

Sinds deze week heb ik een Brother MFC-J6530DW all in one A3 printer, maar ik kan niet via WIFI scannen. Printen via Wifi gaat prima.
De software is al opnieuw geïnstalleerd, maar geeft geen oplossing. Zowel met de ControlCenter4 als via de display van de printer geeft hij steeds een foutmelding (afb 1). Als ik een diagnose laat uitvoeren geeft hij aan dat de test is geslaagd (afb. 2)
Scannen naar USB via display printer gaat wel.
In het screenshot wordt de printer/scanner aangegeven met LAN achter de naam. Mijn vorige Brother printer/scanner had dat ook. In de pulldown kan ook geen andere printer/scanner selecteren (afb 3)
Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt.
Groet
Paul

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.5K
SimonV
4 jaar geleden
Als de instellingen het probleem niet zijn:
https://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=us&lang=en&prod=mfc3320cn_us&faqid=faq00002637_000 staat hier misschien een oplossing:
https://community.spiceworks.com/topic/2113676-new-brother-printer-can-t-scan-to-computer-from-printer
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt SimonV voor het meedenken. Helaas lost dit het probleem niet op.

Antwoorden (1)

Foutmelding cc4-202 betekent dat het probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt door twee of meer actieve netwerkverbindingen. De computer is bijvoorbeeld bedraad en draadloos op dezelfde router of heeft twee draadloze verbindingen. Als dit het geval is, moet je het ene type verbinding kiezen en het andere uitschakelen.

Als dat niet helpt:
Ga naar C:\Users\[login naam]\AppData
Verwijder Twain001.Mtx en start de computer opnieuw.

Als dat niet helpt: run de ControlCenter4 Update Tool

Als dat niet helpt: herinstalleer de software.
_________

Het tijdelijk uitschakelen van virusscanner en/of firewall blijkt ook soms te werken.
SimonV