Hoe werkt Gedcom?

Ik wil overstappen van de ene (betaalde) stamboom-site naar een andere (gratis) stamboom-site via Gedcom. Hoe gaat dit in z'n werk? Eén voor één overzetten is te bewerkelijk vanwege het grote aantal gevonden familieleden.

Antwoorden (1)

Gedcom is een bestandsformaat dat wordt gebruikt om genealogische gegevens op te slaan. Het is een tekstbestand dat informatie bevat over personen, gezinnen, relaties en andere genealogische gegevens. Gedcom-bestanden kunnen worden gebruikt om gegevens tussen verschillende genealogische programma's uit te wisselen.
Bronnen:
5 maanden geleden