Waar vind ik gratis goede tutorials om een PHP website te maken?

Het moet gratis zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De beste gratis tutorials voor web- app- en softwaredesign die ik ooit ben tegengekomen vind je op Code Academy.
Bedenk overigens dat een website nooit alleen uit PHP bestaat (misschien wel voornamelijk uit PHP bestanden) maar dat er altijd html en css aan te pas komt om een hedendaagse goede website te bouwen.
Ik raad je aan om eerst de html/css tutorial te volgen, dan de php, en dan heb je zeker een geweldige basis om te beginnen met bouwen.

Als je liever filmpjes kijkt dan zijn er twee sites die ik aanbeveel:
The new boston: http://thenewboston.org/tutorials.php
The New Thinktank http://www.newthinktank.com/web-design/learn-html/

Maar let op: ik heb eerst heel lang allemaal video tutorials zitten kijken, maar toen ik de site van CodeAcademy ontdekte had ik heel erg spijt dat ik die niet eerder had leren kennen! Je gaat tien keer zo hard vooruit als je die tutorials volgt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou je Youtube aan raden, er zijn enorm veel filmpjes over PHP en how to's. Als je niet weet waar je op moet zoeken raad ik je vooral op het begin MVC aan. Als je al ervaringen hebt met andere talen zal PHP er makkelijk in schieten. Kwestie van beetje googlen als je iets wilt wat niet lukt.

Dus voor het begin zou ik lekker gaan googlen of Youtuben op PHP MVC Tutorial.

Denk dat je daar veel mee zal bereiken, Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem eens een kijkje op http://phphulp.nl.