Wat is de beste locatie in je scherm om adsense advertenties op te nemen?

Sommige plekken werken beter. Wat is de fylosofie achter het plaatsen van advertentie blokken. Is er verschil voor verschillende types websites? En voor het type advertenties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Links in het midden: De Adsense blokken verwarren hier wellicht de navigatie van je pagina, artikel of blog. Dit is voor maximalisatie van clicks een goed ding, echter wil je bezoekers op je website of artikel houden, dan is dit niet zon goede keus. Na clicks op de advertentie zullen bezoeker je website verlaten. Mensen zijn gewend van links naar rechts te lezen, je Adsense blok zal in het midden dus goed presteren.

Onder de navigatiebalk: Plaatse je ads onder de navigatiebalk van de website. Pas ze ook aan aan het uiterlijk van de website (kleur, vorm, etc.). Je creëert nu het beeld dat de advertenties deel uit maken van de navigatiestructuur van je website. Je Adsense blok zal hierdoor beter presteren.

Links van je artikel: Als je de AdSense blokken links van je content plaats, (net zoals op dit blog) heb je een aardige kans dat mensen hierop klikken. Dit komt vooral omdat mensen hier beginnen met lezen. Het is hier ook weer cruciaal om je Adsense blok op een stuk tekst te laten lijken.

Plaats je Adsense blok NOOIT boven de titel van een artikel. Persoonlijk vind ik dit storend en onprofessioneel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij hangt het heel erg af wat voor een site het betreft en hoe deze is opgebouwd en met welke kleuren/opvallende items. Het mooist is als de bezoeker in een adem doorleest naar de aandachtvragende advertenties.

Misschien is dit een bruikbare site: http://www.google.com/support/forum/p/AdSense?hl=en