Hoe moet ik het teken uitloop in excel uitzetten?

Ik heb een vrij groot excel bestand met veel kolommen. In sommige cellen staat veel tekst, deze loopt uit over de cel ernaast, mits deze leeg is. Nou vind ik dit normaal niet erg, maar nu zorgt het ervoor dat het erg onoverzichtelijk wordt.
Hoe zorg ik ervoor dat de tekst ook 'achter' lege cellen langs gaat lopen? Ik heb al manieren gevonden met spaties in de lege cellen zetten, maar dat gaat me uren kosten. Teken terugloop is ook geen optie omdat het daar niet veel overzichtelijker van wordt. De breedte automatisch aanpassen is ook niet wat ik zoek.
Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Meest voor de hand liggende en snelle manier: Zet automatische terugloop juist wel aan, maar beperk de rij-hoogte tot 1 regel. Je krijgt dan alleen de tekst te zien tot de gewenste breedte van de kolom

Heb je wisselende rijhoogtes, dan is het alternatief een hulpkolom gevuld met spaties. Die maak je dan 1 keer (en met copy paste is dat 1 minuutje werk), en die kun je vervolgen keer op keer kopiëren en invoegen na de gewenste kolom. Maak je gebruik van cel/kolomranden, dan kun je die zo aanpassen (tussenrand verwijderen) dat de extra kolom niet zichtbaar is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gebruik zoek en vervang (find & replace)

1) Markeer een gebied in je spreadsheet waarop je wilt zoeken en vervangen.
2) Zoek naar (niks invullen, lege cellen) en vervang door (een spatie invullen).
3) Klik op [replace all]
In één klap al je lege cellen gevuld met een spatie en daardoor ondoorzichtig.