kan ik handmatig een prullenbak installeren op mijn pc?

ik heb net per ongeluk een document verwijderd. "Niet erg," dacht ik "zoek ik het toch even in de prullenbak". Mooi niet dus, er is geen prullenbak te vinden. Ook niet met zoekfuncties allerhande... dus die is weg.
Kan ik hem handmatig zelf installeren?

fremar
4 jaar geleden
kijk hier eens:
https://pctipvandedag.nl/hoe-krijg-ik-de-prullenbak-terug-op-bureaublad-w10/
LeonardN
4 jaar geleden
Je ziet het probleem idd verkeerd. Prullenbak is een deel van Windows (10). Je kan het niet echt verwijderen, wel onzichtbaar maken. Met de zoekfunctie kan je het niet terugvinden (ook niet als de prullenbak wel zichtbaar is).
ronron1212
4 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/besturingssystemen/vraag/588547/windows10-prullenbak-kwijt-icoon-terug/
SimonV
4 jaar geleden
“Met de zoekfunctie kan je het niet terugvinden (ook niet als de prullenbak wel zichtbaar is).”: ik kan de prullenbak gewoon via de zoekfunctie terugvinden (al staat deze niet op het bureaublad).
LeonardN
4 jaar geleden
Mmmh. Als ik recycle bin (heb de engelse versie) intik krijg ik niks.
BonBonvanJohn
4 jaar geleden
windows toets + E, vervolgens in verkenner typ je in adresbalk: prullenbak. Ziezo

Antwoorden (1)

Je kunt niet handmatig een prullenbak installeren. Je kunt wel je prullenbak proberen terug te zetten.

Simpelste oplossing:
Ga naar het zoekveld van Windows 10 (vergrootglas linksonder)
Tik in het zoekveld Instellingen
Kies voor Persoonlijke Instellingen
Links klik je op Thema’s
Rechtsboven open je Instellingen voor Bureaubladpictogrammen
Zet een vinkje voor Prullenbak en klik OK
Maar dit werkt waarschijnlijk niet.

Misschien is een Windows-bestand beschadigd.
In dit geval wil ik je vragen om de volgende scans te laten lopen op de computer om te kijken of er misschien beschadigde bestanden op de computer aanwezig zijn.
Open de Opdrachtprompt als Administrator en typ hier één voor één de volgende commando's in:
• DISM.exe /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
• DISM.exe /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
• DISM.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
• sfc /scannow

Om de prullenbak opnieuw aan te maken:
Maak een tekstbestand (en noem dit RecycleBin.reg of zo en dubbelklik hierop voor het toevoegen in het register) met deze inhoud:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}]
@=”Prullenbak”
Alles van de eerste [ tot en met de laatste ] staat op één regel. En @=”Prullenbak” is zelf ook één nieuwe regel.
.
Zie bronnen voor meer tips en uitgebreide informatie.
SimonV