Hoe krijg ik een formule uit een cel in Excel?

Ik probeer een rijtje met huisnummers onder elkaar te plakken in excel, bijvoorbeeld 2-46.
Op een of andere manier pakt excel deze nummers als een formule en plakt het als de datum 1-2-1946.

Hoe krijg ik deze formule er uit zodat als ik het lijstje plak dit ook gewoon als 2-46 wordt weergegeven?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K
TurfGraver
4 jaar geleden
Even een
'
er voor zetten.
TurfGraver
4 jaar geleden
Ah plakken, (speciaal) plakken als tekst.

Antwoorden (2)

Selecteer het aantal cellen je wilt gebruiken en klik dan op je rechtermuis je ziet dan een rijtje namen kies celeigenschappen en kies bijvoorbeeld standaard.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat heb ik geprobeerd maar dan veranderd hij de datum in onverklaarbare cijfers, van 2-46 (1-2-1946) maakt hij dan 16834
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
probeer als celigenschap eens text te kiezen
ronron1212
4 jaar geleden
Dan neem je tekst even proberen en dan lukt het wel.
De eenvoudigste oplossing is: begin je huisnummer met een enkel quootje vooraf. B.v. : '12-4
Excel zal het dan als tekst beschouwen en er geen formule van maken. Het quootje zal niet getoond worden.

De andere oplossing is de eigenschappen van de cel aanpassen van "standaard" naar "Tekst". Excel zal alles wat in de cel getypt wordt als tekst beschouwen en dus verder ongemoeid laten.
Ozewiezewozewiezewallakristallix