Maakt het uit als je een oudere iMac of MacBook hebt die niet meer kan updaten?

Ik wil namelijk een MacBook of iMac kopen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Als je besturingssysteem niet meer wordt geupdatet, dan loopt je iMac of MacBook een beveiligingsrisico. Geen enkel besturingssysteem, ook die van Apple niet, zijn helemaal virusproof. Ze hebben allemaal lekken, achterdeuren, die door hackers en virusontwerpers worden gebruikt om toegang te krijgen tot het apparaat.
Apple brengt regelmatig updates uit voor zijn besturingssystemen, die o.a. als doel hebben lekken te dichten en hiermee de hackers en virussen minder kans te geven.
Als het besturingssysteem op jouw iMac of MacBook niet meer kan worden geupdate, zullen de bestaande lekken niet meer kunnen worden gedicht. En er zijn echt wel lekken, ook als deze nog niet zijn ontdekt. En hou ouder het besturingssysteem hoe meer tijd de hackers en virusontwerpers tijd hebben gehad om een lek te vinden.
Uiteraard kan je het gevaar zelf voor een heel groot deel weer verkleinen door heel goede anti-virussoftware en een goede firewall te installeren.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Geen enkel besturingssysteem, ook die van Apple niet, zijn helemaal virusproof"
Deze durf ik te betwisten, VxWorks en Solaris achtige OS'en zijn erg moeilijk zo niet onmogelijk te besmetten...