Welke browser is privacy-vriendelijker: Chrome, of Samsung Internet?

Op mijn mobiel (Samsung; Android) gebruik ik nu Firefox. Die browser heeft echter enkele bugs. Daarom zoek ik een alternatief. Ik denk aan Chrome, en aan Samsung Internet.

Welke van de twee is privacy-vriendelijker, in de zin dat er geen informatie over mij en mijn web-gedrag naar een derde partij (Google; Samsung; een andere partij) wordt gestuurd? En met welke van de twee kan ik automatisch mijn cookies en mijn lokale geschiedenis laten wissen bij het afsluiten van de browser?

Cryofiel
5 jaar geleden
4.3K
LeonardN
5 jaar geleden
Misschien dat deze alternatieven je nog aanspreken:
https://www.beencrypted.com/most-secure-android-browser/
SimonV
5 jaar geleden
Samsung Internet is veiliger:
https://lifehacker.com/samsungs-android-browser-offers-a-big-privacy-perk-over-1820017228

Antwoorden (2)

Google in elk geval niet.
Zeker weten Samsung internet, maar Chrome heeft meer functies en is sneller.
Het is dus een beetje fifty fifty
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Chrome mag dan sneller zijn, alhoewel, verschil met Firefox is nauwelijks merkbaar. Besef wel dat Chrome (Google) geen enkele interesse heeft in jouw privacy. Firefox is al veel veiliger en stabieler en biedt meer privacy. Je moet dan ook een aantal add-ons installeren in FF. Totale privacy heb je nooit maar je bent in ieder geval een stuk "anoniemer" met FF en de add-ons dan met Chrome. Je zou ook kunnen overwegen om Chromium te gebruiken. Werkt ook goed en is beter dan Chrome.