Is er een speciale website (Zoals Marktplaats) waar computers meestal goedkoper wordt verkocht?

Ik ben al een tijdje aan het neuzen voor een nieuwe pc.
Maar bestaat zo'n website?

4 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
LeonardN
4 jaar geleden
Bedoel je nu tweedehands of nieuw?
Wat bedoel je met goedkoper?
Als je het zo goedkoop mogelijk wil zal je zelf de losse componenten aan moeten schaffen en in elkaar moeten schroeven.
Als je een budget geeft kan ik je zo laten zien wat mogelijk is voor die prijs.

Antwoorden (1)

Je kunt op tweakers.net kijken.
https://tweakers.net/categorie/713/pcs/producten/
Daar vind je van elke computer die je zoekt de winkel met de laagste prijs.
Vaak kom je dan bij Azerty, Alternate of Centralpoint terecht.
.
Als je met een ‘nieuwe computer’ een ‘computer ter vervanging van je huidige’ bedoelt, dan kun je bijvoorbeeld op
https://www.hardware4sale.nl/computers/gebruikte-computers
terecht.
Wil je bieden op een tweedehands computer, net als op Marktplaats, dan kun je bijvoorbeeld naar https://www.nowthatsit.nl/ gaan. Daar kun je vrijblijvend bieden op je winkelwagen.
.
Consumentenbond
Koop geen tweedehands computer omdat je denkt dat je dan zeker goedkoper uit bent. Ook bij dit type computers moet je goed kijken naar wat je krijgt voor je geld. Wat kun je voor dezelfde prijs op het moment nieuw kopen? Als je bij voorbeeld voor € 500 een pc kunt kopen die een paar jaar geleden goede specificaties had, dan lijkt dat wellicht een goede deal. Het kan echter zo zijn dat je voor hetzelfde geld een naar huidige maatstaven wat mindere computer kunt kopen, die qua prestaties wel op het niveau van de oudere computer zit. Dan kun je beter een nieuwe kopen.
.
Op tweakers.net kun je overigens ook tweedehands computers kopen van particulieren.
https://tweakers.net/categorie/713/pcs/aanbod/
Toegevoegd op 23 januari 2020 15:10: tekst
SimonV
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+Maar nog even een dingetje. Die PC's op hardware4sale zijn vaak leuke office/web-browse PC's maar zijn vanwege de formfactor (klein behuizing) en vaak zwakke voeding niet goed/makkelijk up te graden als GamePC. (ook al zit er een leuke i5 in en een SSD)
@vrager, voor dat je zoiets koopt moet je dus altijd goed bedenken wat je wil, en wat nog mogelijkheden zijn voor later. Geef in de reacties gerust nog wat aan, voor je wat koopt.
SimonV
4 jaar geleden
Daar zijn ook game-pc's te koop:
https://www.hardware4sale.nl/computers/gebruikte-game-computers
LeonardN
4 jaar geleden
Waarvan ook de eerste drie weer precies de modellen zijn waar ze (gok ik) een low-profile videokaartje in een officePC hebben geprikt.
Als je dan na een jaar of al eerder een stevigere en grotere videokaart wil zit je. Past niet/voeding voldoet niet/warmte kan slecht afgevoerd worden.
Op GV zie je dan ook wel eens mensen met (Dell)kasten van dat formaat die een andere videokaart willen wat vaak uitloopt op een advies om een grotere kast te kopen+voeding. Nummer 6 is helemaal mooi.
NVIDIA 510 2GB videokaart!
Staat ook onder GamePC, maar is eigenlijk een workstation, met een 6 jaar oude kaart, die meer geschikt is (was) voor multi-display gebruik
(heb ik op moeten zoeken omdat ik er nog niet eerder van gehoord had) https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_Quadro#For_business_NVS Voor dat geld bouw je van nieuwe losse componenten een bak met betere prestaties. Eigenlijk wat de consumentenbond dus zegt, is goed van toepassing op die site in mijn ogen.
Ouder spul, met twijfelachtige prijs