Hoe zet je automatisch opslaan bij Google Sheets uit?

Ik ben bezig met een Google Excel form (online), maar elke bewerking slaat hij automatisch op. In ons geval betekend dat, dat de volgende werknemer de gegevens ziet van de werknemer die het Excel formulier voor hem heeft ingevuld. Deze gegevens zijn gevoelig dus dienen privé te blijven. Hoe zet ik uit dat Google alles automatisch opslaat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.3K
SimonV
5 jaar geleden
Lijkt niet mogelijk:
https://stackoverflow.com/questions/10941451/google-spreadsheet-turn-off-autosave-via-script
https://productforums.google.com/forum/#!topic/docs/xowdU8Xg_2k
tinus1969
5 jaar geleden
Als je werkt met gevoelige gegevens (of eigenlijk altijd met persoonsgegevens) dan mag je wettelijk helemaal niet met Google Sheets werken, en is het sowieso beter om geen gegevens in de Cloud of vergelijkbaar op te slaan. Je handelt namelijk waarschijnlijk in strijd met de AVG (GDPR); Amerikaanse sites zijn iha niet, of niet zomaar, AVG-compliant.

Antwoorden (1)

Dit is niet mogelijk.
Wat je wel kunt doen is het document downloaden naar je computer en na het bewerken het document weer te uploaden naar Google Drive.
Dit doe je als volgt:
1. Klik op bestand.
2. Ga naar downloaden als.
3. Klik op je keuze (bijvoorbeeld Microsoft Excel of PDF),
Ik raad zelf Microsoft Excel aan, omdat je na het bewerken het excel document kunt uploaden naar Google Drive en dan wordt hij automatisch weer een Google Sheets document.