Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor filmpjes mag je nog maken op YouTube?

Ik wil graag lyrics video's maken voor bekende liedjes. En dat heel professioneel en leuk doen, maar dit heb ik al eerder gedaan en kreeg ik het nauw met auteursrechten.

Wat mag nou wel en wat mag nou niet?

Als dit niet mag, wat mag dan wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
804

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je mag niet:

-Beelden uploaden waarvan je geen rechten heb
-Geluid uploaden waarvan je geen rechten heb

Wat wel mag:

- Eigen muziek uploaden
- Homevideo's

Met andere woorden gewoon: Je mag alleen video's uploaden waarvan jij de eigenaar bent of je hebt toestemming van de eigenaar!
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klopt helemaal, alhoewel ik toch wel erg vaak zie dat mensen muziekvideo's opnieuw uploaden of muziekvideo's met lyrics, sommige staan er al jaren op en worden niet door youtube verwijderd, dus dat begrijp ik helaas niet. maar je antwoordt is helemaal goed +!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Arcana, wat is daar zo erg aan dan volgens jou? Of bedoel je dat je niet snapt waarom yt er zoveel afhaalt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@wellitsmijke Je geeft dan dus aan dat je willens en wetens de auteurswet overtreedt. Het is een onzinclaim.
Als je een liedje gebruikt kan je de artiest erbij zetten en 'No copyright infregmented' dan word hij in ieder geval niet verwijderd. Succes :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkklare onzin: http://waxy.org/2011/12/no_copyright_intended/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vriendin heeft een keer een lyrics video gemaakt, hij werd geblokkeerd, ze zette dat erbij, hij werd weer beschikbaar... Dus geen klinklare onzin.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding