Hoe kan je, je FN toets omdraaien?

Op mijn laptop moet ik wanneer ik een functie toets (F1 t/m F12) wil indrukken de FN toets gebruiken. Aangezien ik met meerdere apparaten werkt is het soms irritant om bij de één wel de FN toets te gebruiken en bij de andere niet. Hoe kan ik dit aanpassen? Dus dat ik zonder de FN toets de F- toetsen kan gebruiken? Besturingssysteem dat ik gebruikt is windows 10.

Via google had ik gevonden dat dit aanpasbaar is via de bios. Echter ontbreekt de optie "action keys" en er zit ook geen FN-lock key op mijn toetstenbord / laptop.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
23.1K
SimonV
5 jaar geleden
Welk merk laptop gebruik je?
https://superuser.com/questions/1190563/how-to-toggle-or-disable-function-lock-on-windows-10-via-ui-cmd
https://www.howtogeek.com/235351/how-to-choose-whether-your-function-keys-are-f1-f12-keys-or-special-keys/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV dit weet ik niet de doos heb ik niet meer op mijn laptop zelf staat HP tpn w130 maar via google kan ik geen goede informatie vinden.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heb je een Macbook.
Als je je FN toetsen wil omdraaien op een Macbook dan kun je dit doen via  ▸ Systeemvoorkeuren ▸ Toetsenbord. Open hier het tabblad ‘Toetsenbord’ en vink de optie ‘Gebruik de ‘F1’, ‘F2’, enzovoorts, als standaardfunctietoetsen’ aan.

Daarna gebruik je de fn toets juist voor de speciale toetsen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee ik heb geen macbook een laptop draaiend op windows 10.
Ik had hetzelfde probleem. Na een tijdje kwam ik erachter dat er bij de escape FnLock staat in het klein. Als je eerst fn indrukt en dan op escape dan kan je het omwisselen. Ik weet natuurlijk niet of dat ook zo is bij jouw pc/laptop, maar misschien heb je er wat aan en anders andere mensen misschien.