Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik het blue screen of death?

Hallo,

Laatst mij computer een clean install gegeven, paar standaard dingen erop inclusief een paar games. Tijdens het spelen van een van de games crasht de computer uit het niets. kan iemand mij uitleggen hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen?


Robin

Toegevoegd na 4 minuten:
Windows 7 en het spel is Skyrim the elder scrolls

Toegevoegd na 8 minuten:
Pc kan ik zo gauw niet op komen, als dit echt nodig is zal ik ff gaan zoeken.

Toegevoegd na 15 uur:
Ik zal de foutcode noteren als de error zich weer voor doet.
Ik weet zeker dat mijn pc dit spel aankan.
Drivers heb ik niet up ge date, iemand uitleg hoe ik dit doe?
Allen windows updates wel gedaan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
781

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

het is goed mogelijk dat je te zware programma's draaide tegelijk en dat de computer zich dan afsloot om verdere schade te voorkomen. een blue screen of death gebeurt als de cpu het te druk krijgt (te veel berekeningen). mijn tip is de kwaliteit van de games lager zetten of een zwaardere pc kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan aan veel verschillende dingen liggen. Zelfs aan foute hardwareconfiguraties en dergelijke. Het heeft waarschijnlijk niets te maken met de performance van het spel.
Heel waarschijnlijk door een driverprobleem (al zijn er andere oorzaken mogelijk).

Maar bij het installeren van de drivers na een clean install durft wel nog eens iets mislopen (verkeerde driver? Drivers vergeten?)

Vandaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bluescreen betekend eigenlijk dat je computer een fout bevat die niet automatisch te herstellen is. Hierdoor sluit de computer af.

Bluescreen wordt voornamelijk veroorzaakt door foute hardware en slechte software.

Als je de code lang genoeg ziet dat je de code kan overschrijven, schrijf 'm over en typ de code in op google. In Google kom je snel genoeg de oplossing tegen.. Meestal dan...

Toegevoegd na 39 minuten:
Op het plaatje zie je een voorbeeld van Bluescreen.. Niet dat deze iets over jouw bluescreen zegt, maar ik dacht; "toch er maar even bij stoppen!"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding