heeft een computer een IQ?

zo ja, hoe is dat te meten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

een gewone huis tuin en keuken pc niet. die doet wat er van hem verlangt wordt zolang het geheugen en het moederbord het aantal informatie snel genoeg kan verwerken. dus de MB's en GB's. Er zijn wel computers in ontwikkeling die nauwkeuriger kunnen werken dan mensen het kunnen. Deze zullen ook kleinere chips ontwikkelen. Dus die generatie komt er zeker aan. Hoe die techniek heet, weet ik niet. Maar had het een paar weken gelezen. Dit is het enigste wat ik mij erover herinner. Als laatste, er zal heus wel geprobeerd worden om een pc/robot te creeren die zichzelf kan voorzien in onderhoud, maar volgens mij blijft dit soort apparaten toch altijd van de mens afhankelijk (lees: stroom, onderhoud etc.). Wel een leuke vraag!

Nee, een computer kan niks zelf, het moet ingeprogrammeert zijn door mensen.

Een computer is een machine en machines hebben nu eenmaal geen hersenen. Je zult ze moeten programmeren.

Nee alleen mensen hebben een IQ, want een computer kan niet over na denken. Het is van te voeren geinstalleerd bij een computer...

Een normale computer heeft geen IQ. Zodra men echter 'echte' intelligentie gaat toepassen, zodat een computer ook zelf dingen 'bedenkt' (dus zelf beslissingen neemt en nieuwe zaken leert en wat hij heeft toepast etc), zou men over een IQ kunnen spreken.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100