Hoe krijg je foto's terug van een geformatteerde schijf?
Hallo,
Alvast sorry als deze vraag in de verkeerde categorie zit.
Ik heb een toshiba laptop die een 500GB harde schijf had. Op die schijf was windows 8 geïnstalleerd en er zaten ook een boel foto's bij, maar een keertje was ik best wel dom. Ik heb iets met de harde schijf gedaan. Ik was best wel boos, omdat de laptop sloom was dus gaf ik een harde klap precies op de plek van de harde schijf. Mijn laptop startte opnieuw op en toen kreeg ik een melding dat de harde schijf werd gerepareerd, maar het mislukte. Er stond wel windows op, maar de laptop kon hem niet opstarten, omdat er iets mis was met de harde schijf. Ik had nog de windows installatie op de usb dus ik probeerde er windows op te installeren. Ik heb toen ook de schijf geformatteerd. Helaas gaf die constant op een percentage van de installatie een foutmelding dat de harde schijf kapot zou gaan. Dus m'n foto's waren helaas weg. Een paar maanden later kocht ik een nieuwe schijf. Daar installeerde ik netjes windows 10 op en het lukte. Ik had de oude 'kapotte' schijf uit de laptop gehaald. Hij functioneerde niet als interne harde schijf, maar wel als extern. Ik kocht een behuizing voor de schijf en hij deed het. Ik heb de oude schijf vaker geformatteerd. Ik heb ook recovery programma's geprobeerd, maar dat duurt dagenlang dus het proces is nooit voltooid. Ik heb de foto's echt nodig. Weet iemand hoe ik de foto's kan terugkrijgen?
Bij voorbaat bedankt.
Laat het een les zijn!
Oud gezegde: Het is niet de vraag óf je data gaat kwijtraken, maar wanneer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.